• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Професійне самовизначення гуртківців

Професійне самовизначення гуртківців

2018-04-18

/Files/images/2017_2018/IMG-580bf4e441fe25b372ae138213efa2cd-V.jpg

Професійне самовизначення гуртківців відбувається, як правило, у кілька етапів.

Перший етап — дитяча гра, під час якої дитина перебирає на себе різні професійні ролі й «програє» окремі елементи поведінки, пов’язаної з ними. Другий — підліткова фантазія, коли підліток бачить себе в мріях представників тієї або іншої професії. Третій етап, що охоплює весь підлітковий період,— попередній вибір професії.

Професійна самосвідомість — це система уявлень особистості щодо майбутнього освітнього шляху. Тому робота психолога полягає у створенні умов для усвідомлення учнями суб’єктивного досвіду й здійснення оптимального вибору подальшого освітнього шляху.

Проведення інформаційно — просвітницького напрямку серед гуртківців.

Реалізуючи цей напрям, діти одержали інформацію про різні сторони тієї або іншої професії.

Метою цього напрямку було — створити у дітей максимально чіткий і конкретний образ основних типів професій. Щоб в майбутньому вони могли зробити усвідомлений і осмислений вибір. Цілеспрямоване інформування про реальний зміст професій, про час професійного становлення (різний для кожної професії) дозволило гуртківцям ухвалити усвідомлене рішення, що сприятиме розвитку їхньої особистості.

Діагностичний напрям роботи

Мається на увазі діагностичне сприяння, що містить:

самопізнання, дослідження гуртківцем своїх якостей;

оцінка дитиною своїх можливостей, визначення ступеня виразності тих або інших професійно важливих якостей, що зумовлюють подальший освітній шлях.

При проведенні діагностики темпераментальних характеристик (методика Айзенка) з профорієнтації серед гуртківців позашкільного навчального закладу були отримані наступні результати:

- за результатами анкет шкала екстраверсія набрала високий бал, що свідчить про тип сангвініка — гуртківців з таким типом слід залучати до активної діяльності, ставити перед ним дедалі складніші завдання, контролюючи якість його діяльності.

- гуртківцю - холерику важливо давати простір для виявлення ініціативи, доручати справи недовготривалі, часто змінювати види його діяльності.

- сприяти виробленому ритмові життя флегматика, формувати в нього прагнення до системи послідовності, не створювати стресових ситуацій шляхом частої зміни різноманітних видів діяльності.

- меланхолікові важливо створити позитивний емоційний фон щодо впевненості в його діях, не завантажувати зайвим спілкуванням з однолітками та швидкими видами діяльності.

С. Наконечна, практичний психолог центру

Кiлькiсть переглядiв: 79

Коментарi